Pomoc-Gracza.pl - Forum o grach, pomoc dla każdego gracza

Chcesz uzyskać pomoc na temat gier, porady, lub aktywnie uczestniczyć w społeczności graczy? To forum dla graczy komputerowych jest dla ciebie.

Czat Gadu-Gadu - Nowość. Zapraszamy na czat gg pod numerem 5037777. Najlepszy ggczat w sieci. Status chatu gg: czat gg

Dark Colony

Potrafisz opisać samodzielnie fabułę gry, zwroty akcji i grywalność? A może znasz nowinki ze świata gier? Pochwal się swoimi umiejętnościami pisarza

Dark Colony

Postprzez EnTaro » 11 lis 2012, o 15:47

Rok Wydania : 1997
Twórca : Gametek
Wydawca : Take 2 Interactive

Obrazek
Smutnym jest kiedy naprawdę obiecująca gra nigdy nie zdobywa należnej jej popularności, podczas gdy festiwale przeciętności takie jak CoD czy Final Fantasy trzaskają grę za grą zarabiając przy tym tony pieniędzy.
Tak się miała sprawa z Dark Colony strategią czasu rzeczywistego wydaną przez studio, które później zasłynie głównie z serii Stronghold czyli Twierdza, niestety sam Gametek nigdzie nie zaszedł...A szkoda.
Gra rzuca nas w futurystyczny scenariusz, w którym trzy ludzkie korporacje Pan Luma, Aerogen oras Stratos podejmują próbę kolonizacji planety Mars, oraz ekstrakcji odkrytego tam cennego zasobu energetycznego zwanego Petra-7 . Naturalnie ponieważ jest to przyszłość korporacje mają na swoich usługach prywatne armie.
Kolonizatorzy (Lub konkwistadorzy, jak wolicie) zostają w trakcie swojej inwazji zaatakowani przez Szaraków. czyli najklasyczniejszych kosmitów świata (Chudzi jak badyl, wielka głowa, i ogromniaste oczy), i rozpoczyna się miedzy nimi wojna o planetę.
Obrazek
Gra oferuje dwie kampanie, po jednej dla każdej frakcj, każda po 9-10 misji oraz tryb Multiplayer do 8 graczy.
Zanim jednak do tego przejdziemy chcę poruszyć temat Cut-Scenek, w DC grałem po raz pierwszy gdy byłem o wiele młodszy, i pamiętam jakie wrażenie wywarło na mnie bardzo klimatyczne intro, po obejrzeniu go ponownie po upływie grubo ponad 5 lat muszę przyznać iż jestem pozytywnie zaskoczony. Mimo wszechobecnej interlacji (czyli tych poziomych czarnych kresek, często spotykanych w cut-scenkach starych gier)scenki te wciąż wywierają na mnie emocje.
Po intrze wchodzimy do menu, wybieramy typ rozgrywki, frakcję I jedziemy!.
Gra działa jak prawie każdy RTS, rozbudowujemy naszą bazę (W tym wypadku mamy ją tylko jedną podzieloną na segmenty) rekrutujemy jednostki i zbieramy zasoby. Ciekawie rozwiązany został tu problem "Zbieractwa" wspomniane na początku Petra-7 to gaz lub ciecz znajdująca się w "gejzerach", które wydobywa się specjalną jednostką.
Gejzery te losowo się uaktywniają i dezaktywują(O czym jesteśmy informowani charakterystycznym odgłosem), co zmusza gracza do aktywnego szukania cennego zasobu jak i ochrony swoich ekstraktorów, jako że te do najtańszych w budowie nie należą, oprócz tego czy to w potyczce czy to w Kampanii, pod swoją kontrolą mamy "Commandera" czyli ulepszoną wersję naszego podstawowego piechura, potrafi on zwiększać obrażenia jednostek sojuszniczych oraz na wyższych rangach (W potyczce ustawia host, w kampanii zwiększa się wraz z misjami)potrafi wzywać statek desantowy z posiłkami. Ponadto mamy cykl dnia i nocy, który wpływa na skuteczność jednostek.
Jak już wspomniałem gra posiada po jednej kampanii dla każdej frakcji. Misje te rzadko wykraczają po za schemat "Obroń A, Zniszcz B , dojdź do C, wytrzymaj przez X), ale zarówno bardzo wysoka jakość grafiki jak na tamte czasy jak i wyzywający poziom trudności nakłaniają do dalszej zabawy. Jedynymi poważnymi problemami (Oprócz powtarzalnych misji i poziomu trudności) jest brak muzyki czasami powodujący znużenie, oraz mała ilość jednostek jest to raptem ok. 8-9 jednostek na stronę...Bardzo biednie, choć same jednostki jako taki poziom sobą reprezentują.
Niewiele jest tutaj co jeszcze napisać jest to bardzo grywalny kawałek nostalgicznej gry, która zasługuje by chociaż rzucić na nią okiem, była ona lata temu w CD-A, teraz jest abandonware'em.
Warto rzucić okiem, aha wspomnę jeszcze, że doczekała się ona niemożliwie trudnego dodatku pod tytułem "Council Wars"

OCENA KOŃCOWA
+7/10
PLUSY
+Wciąż grywalna
+Wyzywająca
+Jak na staruszka, wygląda bardzo dobrze!
MINUSY
-Takie sobie zróżnicowanie jednostek
-Brak muzyki(serio?)
-Czasami zbyt trudna
[URL=http://www.nodiatis.com/personality.htm]Obrazek[
EnTaro
VIP
VIP
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 16:26

Re: Dark Colony

Postprzez muszim » 22 lis 2013, o 00:25

słaba grafika :/
muszim
Nowy użytkownik
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 lis 2013, o 00:23

Re: Dark Colony

Postprzez dinet » 28 lis 2013, o 20:42

ale gierka fajna ;)
dinet
Nowy użytkownik
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 lis 2013, o 20:39


Powrót do Recenzje i zapowiedzi


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość